Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.11.2009 15:56 - ЕДИН АНЕКДОТ И ПРОЗАТА НА КОРАНА
Автор: hikma Категория: Други   
Прочетен: 2082 Коментари: 0 Гласове:
3



В продължение на 30 години Проф. Мухаммед Хамидуллах преподавал в един от най-престижните университети на света – френската "Сорбона". Владеел 10 езика. Бил изключително скромна личност. Апартаментът му изцяло бил изпълнен с книги, насложени една върху друга, но с изключителна лекота намирал търсена книга, когато трябвало да направи някаква справка. На мен ми харесва стилът му на писане. Той е уникален с това, че всяка завършена мисъл е отделен, номериран параграф в книгите му. Веднага след отпечатването на някоя книга, започвал да я редактира и допълва, и го правел изключително лесно като добавял номерация с буква между налични две номерации.

Ето един анекдот от неговия живот, който той споделя в книгата си "Въведение в исляма":

"Коранът, въпреки че принадлежи към жанра на прозата, притежава всички качества и чар на поезията – ритъм, музика, стил и т.н. и то до такава степен, че отнемането или прибавянето на само една буква в текста ще го наруши, както би нарушило ритъма на един стих.

Преди време един французин, приел исляма и музикант по професия, ме уверяваше, че в сура 110 на Корана вероятно липсва един пасаж, тъй като той се чете като: "...фиддин алляхи афуаджа фа-саббих...", което е музикално невъзможно.

Моите скромни познания в областта на рецитацията на Корана ми помогнаха и аз му отговорих:

"Не, вярното произношение на откъса е: "...фиддин алляхи афуаджан фасаббих ..." – не афуаджа фасаббих или дори афуаджанв фасаб-бих – с леко в преди ф на фасаббих – за да се свърже със следващата дума фасаббих".

Веднага след това този музикант и мотивиран изследовател ми отговори:

"Аз се върнах към вярата си; след Вашето обяснение не остана нищо неточно от музикална гледна точка и на това място от Корана няма липсващ пасаж".

Прозата на Корана е оразмерена като стиховете на някоя поема."

(Мухаммед Хамидуллах, "Въведение в исляма", София, 2001)


Тагове:   Анекдот,


Гласувай:
3



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: hikma
Категория: Други
Прочетен: 1373636
Постинги: 262
Коментари: 1535
Гласове: 5416
Архив