Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.08.2010 15:16 - ПОДАРЪК ЗА МАМА
Автор: hikma Категория: Други   
Прочетен: 19818 Коментари: 21 Гласове:
26

Последна промяна: 28.08.2010 17:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Тази вечер жената се прибра по-рано в къщи. Обикновено работеше
извънредно, защото едва успяваше да свърже двата края. Мъжът й почина при трудова злополука на строежа, където работеше, и сега тя се грижеше сама за малката им дъщеричка. Беше й много трудно – заплатата, която получаваше, едва покриваше най-неотложните разходи.

Но днес шефът й каза, че ще получат премии за последното тримесечие и тя реши да огледа магазините и да избере някои неща за дъщеричката си. Тъй като постоянно беше на работа, прекарваше малко време с детето си, затова всеки миг, прекаран заедно, беше голямо щастие и за двете.

Когато тръгнаха по търговската улица, Сами (така всички наричаха малкото момиченце), не спираше да говори, постоянно задаваше въпроси на майка си, а тя търпеливо й отговаряше.

Детето много искаше да подари нещо на милата си майчица, да я зарадва, защото виждаше колко уморена се прибира всяка вечер, колко й е трудно да се справя сама. Когато сподели това свое желание, очите на жената се напълниха със сълзи от радост и тя прегърна детето си и каза, че най-големият подарък за една майка е да вижда детето си щастливо и да знае, че то много я обича.

Въпреки това Сами не се отказа от идеята си за подарък. Точно в този момент минаваха покрай една сергия, на която се продаваше разноцветна опаковъчна хартия и много красиви панделки. Тогава на малкото момиченце му хрумна страхотна идея.

– Мамо, моля те, купи ми един лист от тази хартия! Искам и една красива панделка – започна то да моли майка си.

– Но за какво са ти тези неща? – учуди се майка й.

– Моля те, купи ми! Само това искам! – очите на Сами бяха изпълнени с такава молба, че майка й не посмя да й откаже, макар да не разбираше желанието на дъщеря си.

Сами си избра красива хартия на сърчица и хубава панделка, която да подхожда на хартията.

Когато се прибраха у дома, малкото момиченце се затвори в стаята си и заключи след себе си. Майка й не разбираше какво става, но въпреки всичко не настоя за обяснение, защото Сами беше много умно и послушно дете и никога на правеше нередни неща.

Сами взе от шкафа си една празна кутия, опакова я с целофана, който купиха, и го завърза с панделката. Огледа доволно „подаръка” и го занесе на майка си, която беше в кухнята и приготвяше вечерята.

– Мамичко, заповядай! – с грейнали очички каза Сами.

Жената се обърна изненадана.

– Какво си ми приготвила? – усмихна се майката, защото знаеше, че вероятно това е някаква шега от страна на детето.

– Отвори и ще видиш, това е подаръкът ми за теб!

Малкото момиченце с нетърпение чакаше да види дали „подаръкът” ще се хареса. Когато най-сетне майка й отвори кутията, тя не се учуди, че е празна – Сами нямаше какво да й подари.

– Но тя е празна! – с усмивка каза тя.

– Не е вярно! Аз я напълних с целувки! Когато мен ме няма или когато ти е тъжно, винаги можеш да отвориш кутията и да си вземеш от тях. Нали винаги ми казваш, че моите целувки са лекарство за всяка твоя тревога! – с трепет в гласа каза Сами.

Очите на майка й се изпълниха със сълзи на щастие и сърцето й, преливащо от обич, благодари на Всевишния за този дар, който имаше – прекрасното си дете! image

Благодаря на Хатидже, авторката на този разказ, затова, че ми го предостави, с пожелания за неспирно творческо вдъхновение...



Тагове:   дете,   мама,   обич,   майка,   разказ,


Гласувай:
26



1. анонимен - Страхотно!
27.08.2010 15:52
Много хора не оценяват вълшебството, което децата носят и Любовта, дадена Свише!
цитирай
2. hikma - starbuck69,
27.08.2010 16:07
поздравления за авторката на разказа, която ни напомня за вълшебството у децата, защото възрастните забравяме и се опитваме да моделираме децата си по наш си тертип, а колко прекрасен и чист е техният свят... Хубавен ден, starbuck69!
цитирай
3. lotos16 - Много трогателно и много истинско!
27.08.2010 16:17
Пожелавам ти, приятелю, твоите сладурчовци да те радват с такива подаръци, защото "нашият тати" ги заслужава.
Приятен уикенд на цялото семейство!!! :)))))
цитирай
4. hikma - добре де, лотосче :)))
27.08.2010 16:23
lotos16 написа:
Много трогателно и много истинско! Пожелавам ти, приятелю, твоите сладурчовци да те радват с такива подаръци, защото "нашият тати" ги заслужава. Приятен уикенд на цялото семейство!!! :)))))


Адмирациите са за авторката на разказа, но пък ето че и аз получих едно страхотно пожелание :))) благодаря ти лотосче, поздрави, хубав уикенд и най-добри пожелания за теб и твоето семейство!
цитирай
5. scarlety - Прекрасен разказ!:)
27.08.2010 16:26
Нищо материално не може да замени Любовта на детето към майката!:)
Такъв подарък би искала да получи всяка майка!
Поздрави за авторката и за теб,Хикма!:)
цитирай
6. makont - Много трогателно!
27.08.2010 16:58
Децата са много изобретателни, когато искат да ни покажат колко ни обичат. Хубав уикенд и от мен!
цитирай
7. monaliza121 - И от мен...
27.08.2010 17:04
Поздрави на Хатидже и на теб за хубавия разказ!
цитирай
8. razkazvachka - :)))
27.08.2010 17:09
Много приятно ми стана да го прочета! Поздрави за авторката и радостни празнични дни!
цитирай
9. elidea - Поздрави и от мен за авторката и за теб, hikma!
27.08.2010 17:58
И сега когато отворя един стар кашон с играчки, останали от дъщерите ми, сякаш чувам смеха им. Този разказ ми отвори и кутията с целувките, които те са оставили за мен. Може би затова си пазя играчките на големите ми вече момичета.... Благодаря ти!
цитирай
10. ckarlet - Много трогателен разказ! Поз...
27.08.2010 18:51
Много трогателен разказ!
Поздравления за авторката му и за теб, Hikma!
цитирай
11. voinov50 - Наистина вълшебно разказче...
27.08.2010 21:57
Хареса ми.
Поздрави за авторката и за теб!
цитирай
12. bven - Хубав разказ -
27.08.2010 22:29
аз пожелавам такива истински неща на всички ни :)
цитирай
13. hristo27 - Много хубав разказ! Направила си ...
27.08.2010 22:31
Много хубав разказ!
Направила си хубав избор!
цитирай
14. eleonoraknyazheva - Много трогателно...
27.08.2010 23:21
Браво! Дано повече майки да го прочетат.:)
цитирай
15. redhead - Съгласна съм.
28.08.2010 00:21
eleonoraknyazheva написа:
Браво! Дано повече майки да го прочетат.:)


Понякога майките забравят за тези истини, но живота им го напомня по един илидруг начин.
Наистина поздрави, за добрия поздрав на притча.
цитирай
16. анонимен - Хатидже
28.08.2010 08:45
Благодаря на всички за хубавите отзиви!
И специални благодарности на hikma за това,че ми гласува доверие за този разказ!

Децата ни са смисъла на живота и въпреки трудностите и грижите,които понякога ни създават,една тяхна усмивка или детска целувка могат да ни накарат да забравим дребните житейски несгоди и ежедневни трудности!
цитирай
17. sarcezlatna - толкова мило...
28.08.2010 11:48
и моята майка винаги казва, че най-скъпият подарък, който е получила през живота си е едно копче, което брат ми й е подарил за 8 ми март. Бил е на 4 - 5 години и само за това са му стигнали паричките, но тя си го пазеше като истинско бижу.
цитирай
18. thefaceoftheshadow - Очарователна история...
28.08.2010 12:04
...за това, че истинския дар са хората, които имаме! Поздрави!
цитирай
19. hel - Прекрасен разказ! Много неща ми ...
29.08.2010 02:56
Прекрасен разказ!
Много неща ми припомни от детството на синовете ми! Благодаря!
Поздрав и на двамата!
цитирай
20. aqualia - Целувките, които малкото момиченце...на Хатидже
29.08.2010 10:46
Целувките, които малкото момиченце е подарило на майка си са най-скъпият подарък..., а той цена няма! Благодарности и на двама ви, hikma!
цитирай
21. rrafi - Поздравления и за двама ви!
29.08.2010 16:39
Добре, че са чистите детски сърчица и реакциите им за да ни стопират в забързаността ни в днешния ден. Благодаря Hikma и Hadidja!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: hikma
Категория: Други
Прочетен: 1368738
Постинги: 262
Коментари: 1535
Гласове: 5416
Архив