Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.10.2009 08:31 - ВСИЧКИ БЪРЗАМЕ
Автор: hikma Категория: Други   
Прочетен: 1619 Коментари: 2 Гласове:
4

Последна промяна: 31.10.2009 08:34


Преди няколко дена с един приятел влязохме в Техномаркета под ЦУМ-а в София. На касата пред мен стоеше възрастен мъж, който искаше да купи батерии за фотоапарата си, но както самият обясни на касиерката – не знае точно каква марка и остави избора на нея. Обясненията, че непременно трябва да са презареждащи се; имате ли зарядно; пък тези батерии в момента имат ли заряд и т.н. проточиха диалога между тях. Човекът видимо се притесни, затова че осуетява движението на касата, обърна се към мен и се извини. Отговорих му, че няма защо да се притеснява. От своя страна той се опита да разведри атмосферата като каза, че едно време тук е било ресторант, но това било много отдавна... От кратката беседа се разбра, че човекът не е от София, а и от време на време казваше по някой израз на руски. Обръщаше се ту към мен, ту към касиерката, аз му се усмихвах, поклащах глава, но бях безучастен към разговора. Словоохотливостта си човекът оправда така: "Да се посмеем малко. Тук [в София] хората са много сериозни.", на което касиерката, приятна и весела жена, отговори с усмивка: "Всички бързат. Времето е пари."

Всички бързаме... Над това се замислих. Бързаме, но за сметка на какво? Бързаме – повечето пъти мрачни и сърдити. Сърдим се на бавния и задръстен трафик на колите; на претъпкания рейс, който вечно закъснява; на шума и мръсния въздух; на хората, които, видите ли, мислят различно от нас; на колегите в офиса и на още куп неща...

Забележката на възрастния мъж ме накара да си припомня прекрасния съвет на Мухаммед – пророка на исляма, който казва: "Не пренебрегвай нищо от добрите дела, дори само това да срещнеш своя брат с приветливо лице."

Животът е кратък. Всеки иска да постигне щастието. Да, бързаме, градим кариера, стремим се към по-високи доходи... Но нека всичко това да не е за сметка на човещината в нас. Нека да подаряваме усмивка на хората около нас – и познати, и непознати. Какво ще загубим? Нищо. Какво ще спечелим? Радост и добро настроение. Струва си нали?




Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rrafi - Да!
31.10.2009 18:19
Определено си струва!Една усмивка на фона на днешния забързан ден!
цитирай
2. lenieldorado - За усмивката
04.11.2009 15:40
Пак ще си послужа с един съвет от курсовете по йога на фондация "Изкуството да живееш": "Направи гнева си скъп, а усмивката - евтина!" Когато не се усмихвам на сина си, защото съм угрижена, замислена, ядосана или просто уморена, той ми казва: Усмихни ми се, за да знам, че ме обичаш.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: hikma
Категория: Други
Прочетен: 1369640
Постинги: 262
Коментари: 1535
Гласове: 5416
Архив